کانون فرهنگی هنری المهدی عج

مصلی نماز جمعه حبیب آباد برخوار - تخصصــی مهــدویت استـــان اصفهــان

کانون فرهنگی هنری المهدی عج

مصلی نماز جمعه حبیب آباد برخوار - تخصصــی مهــدویت استـــان اصفهــان

کانون فرهنگی هنری المهدی عج

حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) :
این یک توطئه است که می خواهند مسجدها را
کم کم خالی کنند. شما باید هوشیار باشیــد که
مسجدهایتان و محـراب هایتـان و منبــرهایتان را
حفظ کنید. مسجـــدها را محکــم نگــه داریــد و
پرجمعیت کنید
مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) :
مسجد، در طـول تاریخ،منشأ آثـار بزرگ و نهضتها
و حرکتهای اسلامی بزرگی شده است .
من سفـارش می کنم که کــانون هـای فرهنگی
هنری مسـاجد را فـــراموش نکنید.
ایــن کانــونهای فـــرهنگی هنـــری مســاجد را
مــوثـــر کنید. بـرایش کــار کنید. وسخنـــی کــه
متنـاسب بــا نیـاز آن جوانی است که آنجا حضـور
پیدا می کند ، فراهم کنید.

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ مرداد ۹۴، ۱۸:۰۶ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

گزیده خطبه های نماز جمعه مورخ 15 خرداد 94

جمعه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۰ ب.ظ

خطبه اول :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مومنی در ابتدا به حمد و ثنای خداوند و درود بر پیامبر خدا (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پرداخته  وهمگان را به تقوای الهی سفارش نمود و گفت چنانچه انسان بخواهد فریب مظاهر فریبنده دنیا را نخورد راهی جزء تقوا نیست . ایشان با بیان اینکه بحث وی در خطبه های قبلی بحث گناهان کبیره بود با اشاره به حدیثی از مولای متقیان علی (ع) که قبلا قرائت شده بود بیان نمود : چیزهایی در این دنیاست که انسان را سرمست می کند که یکی از آنها مستی شراب است (که در خطبه های پیشین در این خصوص بحث شده است) و دیگری سُکرالمال (مستی مال) که باید از آن پرهیز کرد.


ایشان با اشاره به مفاسد اقتصادی و گناهانی که در امور مالی رخ می دهد مقدمتاَ بیان نمود، مال که در دست انسانهاست امانت الهی است . مال فی حد نفسه امر مذمومی نیست وحضرت علی (ع) می فرماید : اِنَّ مِنَ النِعم سِعَه المال یعنی از جمله نعمت های خدا، وسعت در مال است دارایی و ثروت است.همچنین ایشان گفت در کتاب امالی شیخ الطائفه در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است که فرمود از پدرش امام باقر (ع) در خصوص درهم و دینار سوال شد  و اینکه نسبت به امور مالی چه حقوقی به گردن مردم است که ایشان فرمودند : هیَ خَواتیمُ الله فی اَرضِه یعنی سکه طلا و نقره مُهرهای خدا هستند در روی زمین. ایشان با بیان برداشت خود از این حدیث گفت : به نظر می رسد هنگامیکه در پایان برگه یا نوشته ای مُهر زده می شود یعنی آن کار خاتمه و فیصله یافته است واز این رو به واسطه مال امورات بندگان فیصله می یابد.

خداوند مال را دراختیار انسان قرار داد برای حل و فصل امور مادی آنها و البته معناهای دیگر نیز می توان از این حدیث کرد. درادامه حدیث امام می فرماید : جَعَلَه الله مَصَحَّه لِخلقِه خداوند این مال را وسیله صحت بندگان قرار داد و گفت که بیانات امام باقر (ع) برگرفته از قرآن است که مال وسیله برآورده شدن نیازهای خلق است و در قرآن مال وسیله قوام و ایستادگی جامعه بشری معرفی شده است. ولی انسان باید مال را ودیعه بداند همانگونه که حضرت علی (ع) می فرماید : المالُ عاریه، باید مال را امانتی از طرف خدا بدانیم و همانگونه که امام صادق (ع) فرمود​:المالُ مالُ الله جَعَلَه وَدائِعَ عندَ خلقه ؛ مالکیت حقیقی از آن خداست و خداوند بطور امانت در اختیار بندگان قرارداد تا امورات آنها به سامان برسد و مالکیت  خود را مالکیت مجازی و وکالتی بدانیم نه حقیقی. در قرآن به این مسأله بسیار تأکید شده است  و وقتی انسان چنین نگرشی نسبت به مال داشته باشد هزینه کردن مال در راه خدا طبق ضوابط شرعیه بسیار آسان خواهد بود. همانگونه که خداوند فرمود ، هزینه می کنند براحتی.

در ادامه با انتقاد از اشخاصی که می دانند واجبات مالی بر گردنشان است از جمله خمس ، زکات و ... و آن را نمی پردازنند احادیثی از ائمه معصومین (ع) در مذمت و عقوبت این گونه افراد بیان نمود.

امام جمعه حبیب آباد گفت : حال اگر کسی مال را ودیعه ای از جانب خدا دانست حق مال را ادا می کند. فَمَن اَکثَر لَه مِنها فَقامَ بِحقِّ الله تعالی فیها ... هرکس که خدا مال بسیار به او داد و قیام کند به حق خدا و حقوق واجب الهی نسبت به مال را بپردازد این فردی است که این مال  برایش طیب و طاهر است و این مال سبب برکت و پیشرفت وی می شود.در مقابل ، مَن اَکثرَلَه مِنها فَبَخِلَ بِها ... کسی که خدا مال فراوان به اوداد لکن بخل ورزید و در راه خدا هزینه نکرد و این مال را  اندوخت و زراندوز شداین کسی است که وعید خدا به جهنم در حق او محقق شده است که آیات مبارکه سوره توبه بیانگر این مهم است.

کسانیکه مال را کنز قرار می دهند (در چرخه تولید از آن استفاد نکرده آنرا متوقف می کنند یکجا و زراندوزنند) در روز قیامت این زر و سیم را به آتش جهنم داغ  و افروخته می کنند و بر پیشانی و پهلو و پشت زراندوز می نهند و خطاب می رسد به آنها، بچشید این همان چیزی است که در دنیا می اندوختید و درراه خدا صرف نمی کردید و این نتیجه عمل شماست.

اگر این تفکر برای انسان حاصل شد دچار مفاسد مالی نمی شود.

در پایان خطبه اول ایشان بیان نمود، بحث گناهان کبیره که در امور مالی بوقوع می پیوندند در خطبه های بعدی بیان خواهد شد.

خطبه دوم :

امام جمعه حبیب آباد پس از حمد وثنای خداوند و درود و صلوات بر پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و سفارش به تقوا ، با توجه به روز 15 خرداد ، یاد و خاطره شهدای پانزدهم خرداد سال 1342 را گرامی داشت و با بیان اینکه آغاز رسمی نهضت انقلاب اسلامی ایران از این روز بود به سخنرانی روشنگری امام (ره) در عصر عاشورا سال 1342 در مدرسه فیضیه قم که النهایه منجر به دستگیری ایشان توسط رژیم پهلوی در نیمه شب 15 خرداد 42 شد پرداخت و گوشه هایی از حرکت مردمی و قیام خونین  این روز را یادآور شد.

همچنین ایشان به حضور مردم در تمامی صحنه های انقلاب اشاره کرد و گفت این حضور مردم در تمامی صحنه ها، انقلاب را بیمه می کند. در ادامه به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در اجتماع پرشور مردم در روز چهاردهم خرداد سال 1394 در مرقد امام خمینی (ره) که سیاستهای کلی است که باید مد نظر مسئولین قرار بگیرد و همان تبیین اصول و مبانی فکری امام (ره) است پرداخته و به صورت گذرا چند مورد را بیان نمود.از جمله :

1) هشدار جدی نسبت به تحریف شخصیت امام (ره) به کسانیکه برای رسیدن به مقاصد خودشان از راه امام  و مبانی و اصول فکری ومکتب امام فاصله گرفتند. ایشان با اشاره به بازخوانی اصول هفت گانه مقام معظم رهبری در سخنانشان، پیرامون حُسن انتخاب مجلس خبرگان رهبری در سال1368 و انتخاب معظمٌ له به عنوان رهبر انقلاب اسلامی ایران با رای بالا نکاتی را بیان داشت  و عنوان کرد ، بیش از ربع قرن است ایشان این انقلاب را به خوبی از میان فتنه های بنیان کن و بحران های خیلی مهم عبور داده  وانقلاب را به خوبی مدیریت کرده اند و به اولین سخنرانی ایشان پس از برگزیده شدن به مقام رهبری اشاراتی نمودند.

در ادامه با توجه به تأکید امام (ره)  و مقام معظم رهبری در خصوص اثبات اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام آمریکایی ( اسلام سکولار و اسلام متحجری) سخنانی بیان نمود.

2) اتکال به کمک های الهی و وعده الهی  و نفی مستکبران، امام اینگونه بود ما هم باید اینگونه باشیم و در برابر زورگویی دشمن باید محکم ایستاد

3) اعتماد و اعتماد به نیروی مردم به ویژة جوانان

ایشان در پایان خطبه دوم  بر بها دادن به نیروی عظیم جوان مملکت و اعتماد و تکیه بر جوانان این مرز و بوم بیاناتی فرمود.




موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۵
کانون فرهنگی هنری مصلی نماز جمعه حبیب آباد

نظرات  (۴)

چرا ستاد نماز جمعه برای سالگرد برگزاری نماز جمعه برنامه ای نداشت؟
البته شاید جای سؤال اینجا نباشه ولی خود ستاد که سایت یا حداقل وبلاگ نداره، برا همین گفتم شاید در این وبلاگ جوابگو باشند.
پاسخ:
با سلام واحترام
ضمن تشکر از ارسال نظر
شما می توانید پاسخ سوال خود را از طریق سامانه پیامکی ستاد نماز جمعه حبیب آباد که از سوی ایشان اطلاع رسانی شده است دریافت نمایید.
باسلام وتشکر ازامام جمعه محترم وبرادران درکانون مصلی .ان شاله مسولین شهر حضورپررنگی درنمازچمعه داشته باشند ومطالب ارزشمند امام جمعه محترم را بکارببرند باتشکر
سلام .تشکر می کنم از امام جمعه محترم حبیب اباد از این خطبه های پر محتوایش و با بیان عالی  اجرش با خدا * فقط میخواهم بگم اونهای که دغدغه فرهنگی داشتند کجا هستند  که در نماز جمعه پیدا نیستند!!!!!!؟؟؟؟ با تشکر
با سلام
از این که خبر نماز جمعه را به روز در وبلاگ قرار می دهید متشکرم.إن شاء الله این رویه همیشگی باشد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی