کانون فرهنگی هنری المهدی عج

مصلی نماز جمعه حبیب آباد برخوار - تخصصــی مهــدویت استـــان اصفهــان

کانون فرهنگی هنری المهدی عج

مصلی نماز جمعه حبیب آباد برخوار - تخصصــی مهــدویت استـــان اصفهــان

کانون فرهنگی هنری المهدی عج

حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) :
این یک توطئه است که می خواهند مسجدها را
کم کم خالی کنند. شما باید هوشیار باشیــد که
مسجدهایتان و محـراب هایتـان و منبــرهایتان را
حفظ کنید. مسجـــدها را محکــم نگــه داریــد و
پرجمعیت کنید
مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) :
مسجد، در طـول تاریخ،منشأ آثـار بزرگ و نهضتها
و حرکتهای اسلامی بزرگی شده است .
من سفـارش می کنم که کــانون هـای فرهنگی
هنری مسـاجد را فـــراموش نکنید.
ایــن کانــونهای فـــرهنگی هنـــری مســاجد را
مــوثـــر کنید. بـرایش کــار کنید. وسخنـــی کــه
متنـاسب بــا نیـاز آن جوانی است که آنجا حضـور
پیدا می کند ، فراهم کنید.

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ مرداد ۹۴، ۱۸:۰۶ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

گزیده خطبه های نماز جمعه مورخ 8 خرداد 94

جمعه, ۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۱ ب.ظ

خطبه اول :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مومنی در ابتدا به حمد و ثنای خداوند و درود بر پیامبر خدا (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پرداخته  وهمگان را به تقوای الهی سفارش نمودد و مهمترین وظیفه بندگی  ما در زمان غیبت امام عصر (عج) بعد از تحصیل معرفت و کسب شناخت را، تقوای الهی برشمرد و در همین راستا به حدیثی از امام صادق (ع)در کتاب شریف نعمانی (از کتب معروف در زمینه غیبت امام عصــر عج) استــناد نموده  که ایشان می فرمایند : اِنَّ لِصاحبِ هذا الاَمرِ غیبهً... (صاحب الامر غیبتی دارد) و از پیغمبر خدا تا ائمه معصومین (ع) از غیبت طولانی حضرت مهدی (عج) خبر داده اند  و در علم ازلی خداوند معلوم بوده که آخرین جانشین پیامبر خاتم غیبت طولانی دارد.

درادامه سلسله مباحث تقوا که ایشان در خطبه اول بیان می نمود این هفته  به نقل از روایات به غیبت صغری وکبری آن حضرت اشاره فرموده و بیان نمودد غیبت کبری آن حضرت آنچنان طولانی می شود که خیلی از از افراد منکر امامت حضرت ولیعصر (عج) می شوند فلذا وظیفه بندگان در این زمان بعد از شناخت امام زمان (عج) به استناد حدیث شریف امام صادق (ع) تقوا و ورع الهی است.

امام جمعه حبیب آباد سپس با ذکر احادیثی از ائمه معصومین (ع) با فضیلت ترین اعمال در زمان غیبت کبری را انتظار فرج عنوان نمود و به ذکر ویژگیهای منتظر واقعی امام زمان (عج) و برای نام ما جزء سربازان حضرت ولیعصر (عج) قرار بگیرد با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) سه عمل مهم را تأکید نمود : اول : انتظار فرج ؛ دوم : عمل از روی ورع ؛ سوم : اخلاق نیک

حجت الاسلام و المسلمین مومنی پس از ذکر فرازهایی از دعای ندبه و احادیثی از ائمه معصومین (ع) به علت طولانی شدن غیبت امام عصر (عج) و راهکارهایی از روایات برای تعجیل در امر فرج حضرت ولیعصر (عج) بر شمرد.

ایشان در ادامه با ذکر آیاتی از قرآن کریم و داستان بنی اسرائیل که وقتی از رهبر خود پیروی کردند دریا پیما شدند و آن زمانی که  از دستور پیغمبرو رهبر خود اطاعت نکردند و نافرمانی نمودند و خداوند آنها را به مدت چهل سال از ورود به سرزمین مقدس منع نمود، تأکید نمود  در این ایام که مصادف است با اعیاد شعبانیه و جشن های نیمه شعبان سعی شود در این مجالس بر معرفت و شناخت نسبت به امام زمان (عج) افزوده شود و در راستای اصلاح خود و تقوای الهی گام برداریم.

خطیب نماز جمعه حبیب آباد با عنایت به موقعیت ویژه کنونی در زمینه مذاکرات و توافق هسته ای  که به نقطه حساس آن رسیده ایم در سخنان مهمی گفت:

اولا انرژی هسته ای جهت استفاده از مقاصد صلح آمیز حق مسلم ما و همه ملتهاست.

ثانیا ملت ایران با تلاشها و مجاهدت های خود به این فناوری دسترسی پیدا نموده است.

ثالثا دشمن عنود و حسود و زیاده خواه هزینه های زیادی را بر ما تحمیل کرده تا جلوی این پیشرفت و حق مسلم ما را بگیرد از تحریمها گرفته تا ترور دانشمندان هسته ای ما و ...

رابعا رهبری هوشیار و فرزانه،  نرمش قهرمانانه را برای جلوگیری از بهانه های دشمن و اتمام حجت با آنها بیان فرموده  و راه مذاکره را باز نمودند اگر چه ایشان بارها تأکید فرموده بودند ، دشمن عهد شکن و اهل فریب و خدعه است و به او بدبین هستیم.

سپس به دیدار مهم اخیر رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و توصیه های مهم ایشان اشاره نمود که کلید حل مشکلات اقتصادی کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت و توان درونی  است نه مذاکره و توافق با دشمن.

ایشان در پایان خطبه اول به اصول شش گانه برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری طی سالهای اخیر در موضوع انرژی هسته ای و توافق هسته ای پرداخته  و تأکید نمود این اصول ، خواست ما و ملت ایران از تیم مذاکره کننده هسته ای در مقابل زیاده خواهی های طرف مقابل است :

1) تمام تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران  یکجا و همزمان با امضاء توافق نامه کاملا لغو شود.

2) دستاوردهای هسته ای در حد نیازهای واقعی کشور باید حفظ شود.

3) هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفتهای علمی و فنی در امور هسته ای و دانشمندان مربوطه وجود نداشته باشد.

4) نظارت ها و بازرسی ها در حد قوانین و مقررات و عرف بین المللی باشد.

5) هیچ گونه نظارت و اعمال محدودیت بر روی نیروهای مسلح پذیرفته نیست.

6) توافق هسته ای باید برگشت پذیر باشد و در صورت نقض عهد دشمن ما هم بتوانیم به شرایط پیش از توافق برگردیم.

خطبه دوم :

امام جمعه حبیب آباد پس از حمد وثنای خداوند و درود و صلوات بر پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و سفارش به تقوا به بیان برخی از مناسبتهای مهم مذهبی پرداخت و به اهمیت شب نیمه شعبان و احیاء و عبادت این شب از دیدگاه ائمه معصومین (ع) پرداخته و با ذکر احادیثی از پیامبر (ص) و ائمه معصومین  به اهمیت این شب پر فضیلت و عبادت در آن شب پرداخته  و همگان را برای استفاده بیشتر از فضایل و برکات این شب و روز که مصادف است با ولادت حضرت ولیعصر (عج) و روز مستضعفان، سفارش نمود.

همچنین با اشاره به روز نهم خرداد که مصادف است با ولادت حضرت علی اکبر (ع) و در تقویم به عنوان روز جوان ذکر گردیده با اشاره به سجایای اخلاقی جوان رشید حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و اوصاف و خلق آن حضرت، توصیه هایی را برای الگو پذیری جوانان از سیره  و رفتار حضرت علی اکبر (ع) و سرمشق قرار دادن آن حضرت به جوان ها متذکر شد.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۸
کانون فرهنگی هنری مصلی نماز جمعه حبیب آباد

نظرات  (۱)

اگه بتونید گزارش تصویری هم بذارید خوبه.
موفق باشید.
پاسخ:
با سلام واحترام
در دست اقدام است . ان شاءاله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی