کانون فرهنگی هنری المهدی عج

مصلی نماز جمعه حبیب آباد برخوار - تخصصــی مهــدویت استـــان اصفهــان

کانون فرهنگی هنری المهدی عج

مصلی نماز جمعه حبیب آباد برخوار - تخصصــی مهــدویت استـــان اصفهــان

کانون فرهنگی هنری المهدی عج

حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) :
این یک توطئه است که می خواهند مسجدها را
کم کم خالی کنند. شما باید هوشیار باشیــد که
مسجدهایتان و محـراب هایتـان و منبــرهایتان را
حفظ کنید. مسجـــدها را محکــم نگــه داریــد و
پرجمعیت کنید
مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) :
مسجد، در طـول تاریخ،منشأ آثـار بزرگ و نهضتها
و حرکتهای اسلامی بزرگی شده است .
من سفـارش می کنم که کــانون هـای فرهنگی
هنری مسـاجد را فـــراموش نکنید.
ایــن کانــونهای فـــرهنگی هنـــری مســاجد را
مــوثـــر کنید. بـرایش کــار کنید. وسخنـــی کــه
متنـاسب بــا نیـاز آن جوانی است که آنجا حضـور
پیدا می کند ، فراهم کنید.

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ مرداد ۹۴، ۱۸:۰۶ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

گزیده خطبه های نمازجمعه مورخ 12 تیر 94

جمعه, ۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۱ ب.ظ


خطبه اول :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مومنی در ابتدا به حمد و ثنای خداوند و درود بر پیامبر خدا (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پرداخته  وهمگان را به تقوای الهی سفارش نمودند. ایشان با عنایت به فرا رسیدن لیالی قدر و ایام شهادت حضرت علی (ع) به بیان حدیثی از امیر مومنان پرداختند. وی گفت مولای متقیان می فرماید : یا ایها الناس متاع الدنیا حطام موبیء فتجنبوا مرعاه ... ای مردم کالای دنیا (مال ومنال دنیا، سمت و مناصب دنیا) حطام موبیء است . حطام یعنی گیاه خشک شده خرد شده. حضرت متاع دنیا را به حطام (گیاه خشک) تشبیه فرموده چرا که انسان از گیاه خشک بهره مند نخواهد شد و منفعتی از آن نمی برد، که این اشاره دارد به آیه قرآن کریم : قل متاع الدنیا قلیل ... کالاهای دنیا نسبت به نعمت های آخرت خیلی کم است.

وی گفت : موبی یعنی وبا خیز . مال و منال دنیا وبا خیز است یعنی هلاک کننده است همانگونه که در گذشته وبا باعث مرگ و میر فراوان می شد و جزء امراض مسریه بوده که عمدتا هم از طریق آب و سبزیجات آلوده منتقل می شد .

امام جمعه حبیب آباد گفت : کسی که به دنبال تحصیل مال دنیا وجمع آوری ثروت باشد این علاقه به دنیا و زراندوزی مهلک (هلاک کننده ) است و او را نابود می کند.

به اعتبار لازم معنا، مرحوم ابن میثم بحرانی ، موبیء را به مهلک معنا کرده است که البته خودِ وبا خیز بودن نیز نکته ای دارد و آن اینکه به دنبال دنیا افتادن حالت واگیر دارد از یک بخش به بخش دیگر و نهایتاً باعث نابودی شخص می شود. حال که چنین است : فتجنبوا مرعاه ، از چراگاه دنیا دوری کنید، دل کندن از دنیا به نفع شماست ، به مقدار نیاز و ضرورت از دنیا بهره ببرید و استفاده کنید این بهتر است از مال اندوزی ، حضرت نمی فرماید به دنبال کار نروید و مال بدست نیاورید بلکه صحبت از این است که مال اندوز نشوید و این در خصوص مال حلال است که حطام موبیء است هم زودگذر و هم هلاک کننده و اما مال حرام که به طریق اولی - صرف نظر از این خصوصیات -  وزر و وبال هم به همراه دارد.

خطیب جمعه حبیب آباد با عنایت به میلاد امام حسن مجتبی (ع) با بیان حدیثی از آن حضرت گفت: امام حسن مجتبی (ع) به جناده فرمود : ان فی حلالها حسابا و فی حرامها عقابا و فی الشبهات عتابا ... به درستیکه در حلال مال دنیا حساب است و در حرام آن عقاب و عذاب الهی  و در مال شبهه ناک هم عتاب و سرزنش .

وی با بیان برخی از مصادیق کسب مال حرام و تحصیل نامشروع گفت: کسب درآمد از راه جادوگری ، مطربی حرام، جن گیری، رمالی ، رباخواری، رشوه خواری، قاچاق کالا و ارز و ... حرام است که به تفصیل در خطبه های آتی به این موارد که مبتلابه جامعه امروزی است خواهیم پرداخت.

 

خطبه دوم :

امام جمعه حبیب آباد پس از حمد وثنای خداوند و درود و صلوات بر پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و سفارش به تقوا به بیان برخی از مناسبتهای مهم دینی و انقلابی این ایام پرداخت.

ایشان گفتند: قدر لیالی قدر را بدانید ، در ایام سال هیچ شبی به شرافت شبهای قدر نیست. عمل نیک در شب قدر برابر عمل نیک در هزارماه است و احیای شب قدر که عملی مستحب است نیاز به نیت دارد یعنی بیدار بودن تا فجر قربه الی الله و برای رضای خدا . در این شب مقدرات انسان اعم از خیر و شر، حیات و ممات و ...برمدبرات امور و بر قلب مقدس امام زمان (عج) ابلاغ می شود و... وی ازهمگان خواست تا حضور پر شور در مساجد در این شبها داشته باشند.

خطیب جمعه حبیب آباد با بیان اینکه هفته آینده (روزجمعه مورخ 19/4/1394) مصادف است با روز قدس با مهم برشمردن این روز که به فرموده امام خمینی (ره) روز اسلام است و مسأله فلسطین مسأله عموم مسلمانان جهان است، همه مردم را به حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس فراخواند.

وی در ادامه به ابلاغ سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به دولت پرداخته و با اشاره به مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای  5 +1 بیان نمود: اگر این سیاستهای کلی که بر پایه سه محور: اقتصاد مقاومتی، پیشتازی در عرصه علم و فناوری و تعالی و مقاوم سازی فرهنگی تنظیم گردیده و شامل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، دفاعی، امنیتی، علم و فناوری و... است بکار گرفته شود چه مذاکرات به نتیجه برسد و چه کشورهایی مثل آمریکا نگذارند به نتیجه برسد، ما به سر منزل مقصود خواهیم رسید و در برابر زیاده خواهیِ مستکبران عالم دست پُری خواهیم داشت...

حاج آقا مومنی با اشاره به آیات 120 به بعد سوره آل عمران که درخصوص واقعه مهم جنگ بدر است و با این ایام (هفدهم ماه مبارک رمضان) مناسبت دارد گفت : امروز نیز با دو سلاح صبر و تقوای الهی در برابر صف آرایی زورگویان عالم پیروز خواهیم شد و این وعده الهی است که محقق خواهدشد.

امام جمعه حبیب آباد در پایان خطبه دوم به موضوع تأسیس و راه اندازی مرکز درمانی در مرکز بخش حبیب آباد و ضرورت این مهم پرداخت و گفت : ان شاء الله در این سال با همدلی و همکاری مسئولین و کمک مردم و خیرین این حرکت عام المنفعه محقق گردد.



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۲
کانون فرهنگی هنری مصلی نماز جمعه حبیب آباد

نظرات  (۱)

با سلام
این خطبه های حاج اقا مومنی را باید با آب طلا نوشت واقعا خطبه های ایشون پر از مطلب و پر مفهومه خدا به ایشان سلامتی عنایت کند
از شما میخواهم خطبه های ایشان را به صورت کتاب در اختیار مردم قراردهید. با تشکر
پاسخ:
با سلام و احترام
تشکر از ارسال نظر شما
ان شاء الله این پیشنهاد شما از طریق دفتر امام جمعه محترم پیگیری خواهد شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی