کانون فرهنگی هنری المهدی عج

مصلی نماز جمعه حبیب آباد برخوار - تخصصــی مهــدویت استـــان اصفهــان

کانون فرهنگی هنری المهدی عج

مصلی نماز جمعه حبیب آباد برخوار - تخصصــی مهــدویت استـــان اصفهــان

کانون فرهنگی هنری المهدی عج

حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) :
این یک توطئه است که می خواهند مسجدها را
کم کم خالی کنند. شما باید هوشیار باشیــد که
مسجدهایتان و محـراب هایتـان و منبــرهایتان را
حفظ کنید. مسجـــدها را محکــم نگــه داریــد و
پرجمعیت کنید
مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) :
مسجد، در طـول تاریخ،منشأ آثـار بزرگ و نهضتها
و حرکتهای اسلامی بزرگی شده است .
من سفـارش می کنم که کــانون هـای فرهنگی
هنری مسـاجد را فـــراموش نکنید.
ایــن کانــونهای فـــرهنگی هنـــری مســاجد را
مــوثـــر کنید. بـرایش کــار کنید. وسخنـــی کــه
متنـاسب بــا نیـاز آن جوانی است که آنجا حضـور
پیدا می کند ، فراهم کنید.

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ مرداد ۹۴، ۱۸:۰۶ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

گزیده خطبه های نماز جمعه مورخ 22 خرداد 94

جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷ ب.ظ

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مومنی در ابتدا به حمد و ثنای خداوند و درود بر پیامبر خدا (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پرداخته  وهمگان را به تقوای الهی سفارش نمود.

ایشان در ادامه سلسله مباحث مربوط به گناهان کبیره و در گناهانی که مربوط به مفاسد مالی است به آیه شریفه : اِنما الخَمرُ وَ المَیسِرُ وَ الاَزلامُ رِجسٌ مِن عَملِ الشَّیطان فَاجتَنبوه لعلَّکُم تُفلحون استناد نموده و در خصوص قمار (به کسر قاف)  با اشاره به آیات و روایات؛ بیانات مهمی ایراد نمود.


امام جمعه حبیب آباد با بیان اینکه قمار بدین معناست  که انسان با شرط بندی  مالی را بدست بیاورد گفت در قرآن کلمه قمار نیامده و از این گناه تحت عنوان میسر بیان گردیده است، بدین دلیل که در قمار برنده به راحتی مالی را بدست می آورد و بازنده به راحتی مالی را از دست می دهد و بدون هیچ کسب و کاری شخصی مالدار می شود و شخص دیگر مالباخته، لذا کلمه میسر عنوان شده است. دلیل گناه کبیره بودن قمار آیه قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه امروزه در ماهواره ها و شبکه های اجتماعی در خصوص فوائد قمار و شراب تبلیغات وسیعی از ناحیه دشمن می شود گفت منفعتی که در قمار متصور است به آن جهت است که در قمار مال در گردش است لکن این به تنهایی کافی نیست و دو چیز دیگر در این تداول و نقل و انتقال باید باشد تا این کار ارزش پیدا کند اول تراضی و دوم امنیت که در قمار هیچ یک از این دو نیست . شاهد این مسأله آماری است که کشورهای خارجی در آن این مسائل رواج دارد که جرم و جنایت در این کشورها که عامل آن قمار بازی است بسیار بالاست.

ایشان در ادامه با بیان اینکه در کتب فقهی به انواع قمار اشاره شده گفت امروزه شاید بیش از صد نوع قمار وجود داشته باشد و چیزی که وسیله قماربازی در عرف شمرده شود چه با برد و باخت همراه باشد و چه بدون آن ، مسلم بین فقها حرمت آن است.

همچنین ایشان در خطبه های این هفته به روزهای پایانی مبارک شعبان اشاره داشت و گفت باید در این فرصت کم باقیمانده، خود را آماده ورود به ماه مبارک رمضان کنیم.

امام جمعه حبیب آباد به مردم توصیه نمود از فیض عظیم ماه مبارک خود را بهره مند سازید و برنامه های خود را با برنامه های ماه مبارک تنظیم کنید. بحمداله در ایام ماه مبارک رمضان در هر سه نوبت صبح و ظهر و مغرب برنامه نماز جماعت برقرار است و باید از این فرصت استفاده کامل را ببرید.

همچنین ایشــــان با بیان اینکه در هفته نکـــوداشت و بهداشت مســاجد قــرار داریم گفت می بایست مساجد را تکریم نمود . تکریم مساجد به دو نوع ظاهری و باطنی است که تکریم ظاهری همان تمیز نگه داشتن و رعایت نمودن نظافت مساجد و رعایت بهداشت فردی نمازگزاران است و تکریم باطنی مساجد به حضور مومنین در صفوف نماز جماعت و برنامه های مساجد می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی در پایان با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت نباید هر کاستی را به تحریمها نسبت داد و ضمن تأکید مجدد بر تکیه بر توان داخلی بیان نمود  می بایست مسئولین با موضع گیریهای قوی و قاطع در برابر زیاده خواهی های دشمنان ایستادگی کنند.



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۲
کانون فرهنگی هنری مصلی نماز جمعه حبیب آباد

نظرات  (۱)

باتشکر از مسولین کانون مصلی یه پشنهاد داشتم وان اینکه تمام مطالب ارائه شده توسط امام جمعه محترم را مکتوب وبصورت کتاب وجزوه منتشرکنید تا بیشتر مورد استفاده عموم قرارگیرد مخصوصا بحث گناهان کبیره ایشان را باتشکر
پاسخ:
با سلام و احترام
ضمن تشکر از ارسال نظر
پیشنهاد شما از طریق دفتر امام جمعه محترم و ستاد برگزاری نمازجمعه حبیب آباد پیگیری خواهد شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی