کانون فرهنگی هنری المهدی عج

مصلی نماز جمعه حبیب آباد برخوار - تخصصــی مهــدویت استـــان اصفهــان

کانون فرهنگی هنری المهدی عج

مصلی نماز جمعه حبیب آباد برخوار - تخصصــی مهــدویت استـــان اصفهــان

کانون فرهنگی هنری المهدی عج

حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) :
این یک توطئه است که می خواهند مسجدها را
کم کم خالی کنند. شما باید هوشیار باشیــد که
مسجدهایتان و محـراب هایتـان و منبــرهایتان را
حفظ کنید. مسجـــدها را محکــم نگــه داریــد و
پرجمعیت کنید
مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) :
مسجد، در طـول تاریخ،منشأ آثـار بزرگ و نهضتها
و حرکتهای اسلامی بزرگی شده است .
من سفـارش می کنم که کــانون هـای فرهنگی
هنری مسـاجد را فـــراموش نکنید.
ایــن کانــونهای فـــرهنگی هنـــری مســاجد را
مــوثـــر کنید. بـرایش کــار کنید. وسخنـــی کــه
متنـاسب بــا نیـاز آن جوانی است که آنجا حضـور
پیدا می کند ، فراهم کنید.

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ مرداد ۹۴، ۱۸:۰۶ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

خطبه های نماز جمعه مورخ 94/4/19

شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲ ق.ظ

خطبه اول :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مومنی در ابتدا به حمد و ثنای خداوند و درود بر پیامبر خدا (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پرداخته  وهمگان را به تقوای الهی سفارش نمودند.

ایشان گفتند : راه نجات و فائق آمدن بر مشکلات تقوای الهی است . در همه مراحل زندگی مخصوصا سفارش قرآن به مومنان در زمانی که دشمنان در مقابل آنها صف آرایی کنند فتنه ها بر پا کنند سفارش به تقواست. ان تصبروا وتتقوا لا یضرکم کیدهم شیئا ... در مقام رویارویی و هماوردی با دشمنان مستکبر اگر صبر پیشه کنید، تقوای الهی پیشه کنید توطئه دشمنان، فتنه انگیزی آنها به شما ضرری نخواهد رسانید . تقوای در مقام رویارویی با دشمن به چه معناست ؟ ان شاء الله عرض می کنیم. اما بدانیم مقدمتا یکی از وظایف و تکالیف ما شناختن دشمن است . دشمن را بشناسیم . در شناخت دشمن خطا نکنیم. در حدیث مفضل از امام صادق علیه السلام اینگونه آمده که خداوند تبارک و تعالی فرمود : ده امر را بر بندگانم واجب کردم که اگر رعایت این ده مورد را کردند آنها در امان خواهند بود. البته ابتدا معرفه الله ، معرفه الرسول ، بعد معرفه الامام، شناخت شیعیان ائمه است. مورد ششم حضرت می فرماید از قول خداوند : معرفه عدوی ابلیس. از جمله واجبات و تکالیف ما شناخت دشمن خداست . دشمن خدا ابلیس است. نه تنها ابلیس هر که از سنخ ابلیس است. ما کان من ذاته. البته ما موصول به عنوان اینکه غالبا به غیر ذوی العقول اطلاق می شود باید مراد این باشد ؛ هم دشمن مرا  ، ابلیس را بشناسید هم کارهایی که از ابلیس سر می زند . یعنی نقشه های شیطانی ، سیاست های استکباری را بشناسید . پس وظیفه اولیه ما دشمن شناسی است . ان الشیطان لکم عدو ... از همان موقعی که بشر بر روی این زمین پای گذارد ، خداوند دشمن او را به او معرفی کرد. خداوند به آدم و حوا هشدار داد بدانید دشمن دارید. ابلیس دشمن قسم خورده شماست .

خطیب جمعه حبیب آباد بیان نمود : خداوند در آیات فراوانی از قرآن هشدار به انسانها داد که شیطان دشمن آشکار شماست . این در مرحله ثبوت و  واقعیت . اما این کفایت نمی کند. فاتخذوه عدوا ... بعد امر می فرماید : شیطان را دشمن خود بدانید،درمقام عقیده .

من باید شیطان را دشمن خود بدانم نه دوست خود . من باید آمریکا را شیطان بزرگ بدانم همچنان که هست. من این باور را باید داشته باشم . دید من به آمریکا دید دوست و محرم اسرار نباشد.

درقرآن می فرماید : ان الکافرین کانوا لکم عدوا مبینا ... اینها می شوند اعوان ابلیس. کافرین ، که مصداق برتر آن امروز استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل که دشمن آشکار شماست.

ایشان گفتند : در شناخت دشمن خطا نکنید . از نقشه های آمریکا امروز این است که مسلمین را به جان هم بیاندازد و آنها همدیگر را دشمن خود بدانند. شیعه به جای اینکه سراغ دشمن حقیقی خود یعنی آمریکا برود اهل سنت را دشمن خود فرض می کند. این همه هزینه می کنند در شبکه های ماهواره ای برای کوبیدن اهل سنت. از آن طرف در میان اهل سنت شیعه هراسی را رواج می دهند ، آنها را از ایران می ترسانند که ایران دشمن شماست نه اسرائیل .این هم نقشه شیطان بزرگ است. همه امت اسلامی باید بدانند آنها یک دشمن دارند: استکبار عالم ، آمریکا و صهیونیزم.

بعد از دشمن شناسی در مرحله دوم دشمن هراسی مطرح است.از این دشمن پرهیز کنید.

پرهیز کنید یعنی نه اینکه قطع ارتباط با عالم کنید ، آیه شریفه در ابتدای سوره ممتحنه می فرماید: ای کسانیکه ایمان آورده اید ، بطانه ازغیر مسلمین برای خود قرار ندهید . بطانه یعنی محرم اسرار.

حاج آقا مومنی در بخش دیگری از خطبه اول گفت : خصوصیت دشمنان شما این است : ازهیچ فساد انگیزی درحق شما کوتاهی نمی کنند، رنج و زحمت شما را دوست می دارند، نمی خواهند شما روی خوش ببینید. آمریکا نمی خواهد مشکلات این مملکت حل بشود الان قریب به دو سال است که مذاکرات هسته ای در این دولت در جریان است و این مذاکرات مرتب در حال تمدید است. چرا این مذاکرات تا الان به سرانجام نرسیده است؟ بسیار بعید است از خلق و خوی استکباری آمریکا که بخواهد توافق حاصل بشود.

امیدواریم به لطف خدا و با پشتیبانی ملت و استقامت و پافشاری تیم مذاکره کننده هسته ای یک توافق خوب که عزت و شرف و استقلال این مملکت را تضمین کند حاصل بشود ان شاء الله

اما چنانچه توافق حاصل نشد ، دنیا به آخر نمی رسد . با توکل بر قدرت لایزال الهی و تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرتان جمع باشد دشمن از عهده شما برنخواهد آمد.

امام جمعه حبیب آباد در پایان خطبه اول گفت : ما دشمن خود را آمریکا می دانیم فتنه هایی که در منطقه به پاست هرجا ملاحظه کنید دست صهیونیزم و استکبار در آن دخالت دارد. از جمله مصائب عالم اسلام این است که کسانیکه مدعی اسلام هستند دستاویز نقشه های شوم استعمار اند . کسی که خود را خادم حرمین می داند نه حرمت ماه حرام را رعایت می کند نه حرمت ماه مبارک رمضان را ، بیش از صد روز حملات هوایی بلا وقفه به مردم مظلوم یمن که زیر بمباران وحشیانه خود گرفته اند. ما فرقی بین آل یهود و آل سعود قائل نیستیم ، اینها هم حزب شیطانند.

همچنان که امروز حمایت از مردم مظلوم فلسطین کردیم حمایت از ملت مظلوم یمن هم داریم. شما امروز با حضورتان در راهپیمایی روز قدس به وصیت امیر المومنین حضرت علی علیه السلام عمل نمودید که فرمود : کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا . دشمن ظالم باشید  و یار ومددکار مظلوم.

 

 

 

 

 خطبه دوم :

امام جمعه حبیب آباد پس از حمد وثنای خداوند و درود و صلوات بر پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و سفارش به تقوا به بیان برخی از مناسبتهای مهم دینی و انقلابی این ایام پرداخت.

ایشان گفتند : قدر هفته آخر ماه مبارک رمضان را بدانید این ماه مبارک رمضان هم روبه اتمام است ان شاء الله خداوند همه ما را جزو مرحومین این ماه قرار دهد نه جزو محرومین. هنوز مانده تا مزد خود را دریافت کنیم . در احادیث آمده گرفتن مزد روزه داران روز عید فطر است ان شاء الله این ایام باقیمانده از ماه را غنیمت بدانیم از موقع افطار و سحر از این لحظات استجابت دعا ان شاء الله بهره مند شوید .

ایشان در ادامه به مناسبت روز پرداختند و گفتند: امروز که روز قدس است  و همه به همین منظور در راهپیمایی شرکت کردید، روز حیات اسلام، البته من هم باید به سهم خود از حضور همه عزیزان که در این هوای گرم با زبان روزه در راهپیمایی شرکت کردند تشکر کنم از همه شما مردم شریف بخش حبیب آباد ،از مسئولین محترم ،از دست اندرکاران مراسم راهپیمایی و نماز جمعه، از روحانیت معظم کمال تقدیر و تشکر داریم خداوند ان شاء الله این گونه اقدامات را ذخیره آخرتمان قرار بدهد.

حاج آقا مومنی افزود : از همان سال ابتدایی پیروزی انقلاب از جانب امام امت اعلی الله مقامه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس اعلام شد. زمانی که آمریکا و صهیونیزم موفق شده بودند که دولتهای عربی را ازمعادله ی مبارزه و رویارویی با خودشان کنار بزنند ملت فلسطین بی پشت و پناه شد. امام با این ابتکار خودش یک روح تازه ای در مبارزات مردم مظلوم فلسطین دمیدند و این مساله را از یک مساله منطقه ای مبدل کرد به یک مساله امت اسلامی. مثلا این شعار انحرافی که اعلام کردند نه غزه نه لبنان. این یک شعار شیطانی است که در زمان فتنه سر داده شد. شعار اسلام این است که تمام امت اسلامی برای ما مهم است . امام این فکر را تزریق کرد به امت اسلامی که فلسطین مال همه ماست . تعلق به تمام مسلمین و تمام ملتها دارد. این منطقه ، منطقه انبیاست.بیت المقدس حرمت دارد مسکن انبیاء بوده عبادتگاه بوده است متعلق به تمام ادیان ابراهیمی است . یهود به خاطر تفکر خود برتر بینی  ونژاد پرستی که دارد همه چیز را برای خود می خواهند تمامیت خواهند. خیال نکنید اگر مسجد الاقصی را گرفتند بیت المقدس را گرفتند ، به همان اکتفا می کنند. کل منطقه را می خواهند پس در حقیقت مساله فلسطین صف مقدم مبارزه ماست . ما دشمن را همانجا باید نگه بداریم . این واقعا زیرکی امام بود و مسئولین نظام جمهوری اسلامی که آمده اند خط مقدم جبهه را برده اند همانجا. بله خود مردم آنجا باید بیایند به میدان مبارزه ، ما حمایت می کنیم با همین حضورمان آنها را دلگرم به مبارزه می کنیم این کم نیست . ما دخالت در امور داخلی هیچ کشوری نکرده ایم و نمی کنیم اما حمایت از مظلوم را وظیفه خود می دانیم . این برنامه حضور در راهپیمایی روز قدس هم در همین راستاست این لازم است هرسال باشکوهتر برگزار شود اگر این مراسم روز قدس در همه کشورهای اسلامی ،کماهوحقها،آنگونه که باید برگزار می شد به میزان زیادی دشمن را شکست می داد و آنها را به عقب نشینی وادار می کرد.

متاسفانه در دیگر ممالک اسلامی به خاطر محدودیت هایی که ایجاد می کنند مسلمین آزاد نیستند ، ملت ها آزاد نیستند ولی تا همین حالات هم که ملت غیور و با شرافت ایران می آیند با زبان روزه در این هوای گرم شرکت می کنند در این راهپیمایی این واقعا قوت قلب است برای مظلومان فلسطین و مظلومان عالم هرجا چه بحرین چه یمن چه هرجای دیگر مظلومین مورد حمایت ما هستند .

امام جمعه حبیب آباد در پایان خطبه دوم بیان نمود : مساله دیگر روز یکشنبه بیست ویکم تیر ، سالروز کشتار مردم بیگناه است در مسجد گوهرشاد مشهد مقدس ، در زمان اختناق رضا خانی که اعتراض به کشف حجاب کرده بودند. در سال 1314 شمسی به همین مناسبت این روز هم روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است . وی با اشاره به نقشه های دشمن در این زمینه افزود: اهدافی که دشمنان برای مملکت ما دارند ،گذشته از ترویج مواد مخدر، ترویج مشروبات الکلی ،یکی هم ترویج بدحجابی است . الان ما در حال جنگیم . جنگ بدون مرز . تهاجم فرهنگی واقعیت دارد. اما بعضی مثل اینکه خوابند. مقام معظم رهبری تعبیر فرمودند : شبیخون فرهنگی . چون در شبیخون دشمن شب حمله می کند که انسان غافل است ،یعنی غافلید. این جنگ وجود دارد. الان با برنامه هایی که تدارک دیده اند با برنامه های ماهواره ای و غیر آن از راههای مختلف می خواهند بی عفتی و بی حجابی را رواج بدهند در مملکت شیعه و نیروی فعال این مملکت ، نیروی جوان را فشل کنند و از دست ما بگیرند . الحذر الحذر ، از نقشه ها و سیاستهای دشمن حذر کنید. یک وظیفه ما داریم، ای مسلمان غیرتمند باش . یکی از صفاتی که خدا دوست می دارد ؛ درحدیث هست خدا غیور است و غیرتمند را هم دوست می دارد. در یکی از جنگهای اسلامی یک نفر از کفار که اسیر شده بود و پیغمبر دستور قتل آنها را داد (اینها اسلام نیاورده بودند و واجب القتل بودند) یک نفر را استثناء کردند و فرمودند او را نکشید. خود او سوال کرد که چرا ؟ پیغمبر فرمودند : جبرئیل به من خبر داد که تو صفات نیکی در وجود خود داری که اینها صفات انبیاست . ازجمله غیرت. تو غیرت ناموسی داری. همانجا تحت تأثیر قرار گرفت و مسلمان شد و گفت اگر این دینِ اسلام است، این دین، دین فطرت است دین انسانیت است ،من مسلمان می شوم.

ایشان گفتند : مواظب ناموس و حجاب ناموستان باشید.این بخشی که مربوط به ماست ، اما مسئولین هم وظیفه سنگینی دارند همانگونه که مراجع معظم تقلید فرمودند سفارش و توصیه کردند به دولتمردان  مبارزه با بدحجابی باید از ادارات و دوایر دولتی شروع شود. ان شاء الله امیدواریم این مساله هم لباس تحقق به خود بگیرد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۰
کانون فرهنگی هنری مصلی نماز جمعه حبیب آباد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی